1. एएमएल नीति का उद्देश्य
ब्लोपे लिमिटेड को अपने परिचालन में एंटी-मनी लॉन्ड्रिंग (एएमएल) विनियमों का पालन करना आवश्यक है। हमारे सभी कर्मचारी सख्त एएमएल और नो योर कस्टमर (केवाईसी) विनियमों का पालन करने के लिए प्रतिबद्ध हैं ताकि इस संभावना को कम किया जा सके कि हमारी सेवाओं का उपयोग वित्तीय अपराधों को समर्थन देने के लिए किया जाएगा।
Payment services are provided by Marvli payment OÜ (company number 16338540), a regulated entity registered with the Financial Transactions and Reports Analysis Centre of Canada (FINTRAC) as a Money Service Business with registration number M24723823. Blowpay Ltd (hereinafter referred to as “Blowpay”, “we”, “us”, “our”) is a company incorporated under the laws of England and Wales with company number 16408525 and having its registered office at 128 City Road, London, United Kingdom, EC1V 2NX. Whilst Marvli is the issuer of Accounts and provider of the payment services, Blowpay shall be the agent and the partner platform of Marvli.
हमने यह सुनिश्चित करने के लिए एएमएल नीति रूपरेखा अपनाई है कि हमारी सेवाओं की पूर्ण सुरक्षा सुनिश्चित करने के लिए सभी आवश्यक उपाय किए जाएं। इस एएमएल नीति में, हम कनाडाई एएमएल कानूनों और विश्वव्यापी एएमएल सिफारिशों द्वारा उल्लिखित प्रावधानों का पालन करने की प्रतिज्ञा करते हैं।
2. एएमएल नीति क्या है?
AML Policy is the mechanism designed to prohibit the use of our services for money laundering, terrorism funding, or any other illegal activity. KYC procedures are included in the AML Policy. The purpose of KYC measures is to enable organizations to better know and understand their customers and to assist them in risk management. We may revise our policies to ensure the compliance with existing laws and AML best practices.
संभावित रूप से संदिग्ध या असामान्य लेनदेन या क्लाइंट व्यवहार की स्थिति में, हम जोखिमों को कम करने के लिए आवश्यक सावधानी बरतते हैं। जैसा कि प्रासंगिक माना जाता है, लेनदेन को संसाधित करने वाले सभी कर्मचारी अतिरिक्त कागजात जैसे कि धन के स्रोत का प्रमाण आदि मांग सकते हैं।
We maintain an orderly system for keeping all records, including customer identification documents and related information. All customer and transactional data is stored confidentially and in accordance with laws protecting personal data.
हमारी एएमएल नीति में शामिल हैं:
- Identification and verification of the customer prior to the establishment of a financial business connection.
- जोखिम आधारित ग्राहक समुचित परिश्रम का कार्यान्वयन और रखरखाव, जिसमें अधिक जोखिम वाले ग्राहकों के लिए बेहतर समुचित परिश्रम शामिल है।
- जोखिम-आधारित विश्लेषण के आधार पर ग्राहक के वित्तीय व्यवहार की लेन-देन निगरानी।
- उपयुक्त कानून प्रवर्तन प्राधिकारियों को संदिग्ध आचरण की आंतरिक और बाह्य रिपोर्टिंग के लिए प्रक्रियाएं।
- हमारे कार्मिकों के लिए नियमित एएमएल प्रशिक्षण।
Within the customer due diligence process, we are required to reject the customer’s documents, close the account, and terminate the business relationships if we discover any suspicious activity, fake documents, or non-cooperation from the customer.